ESCAPE ROOM

ESCAPE ROOM -to nic innego jak pokój wypełniony zagadkami. Przygotowujemy kilka zadań połączonych wspólną fabułą. Zadania będą wymagać od dzieci  rozwiązywania szyfrów. Na początku wyjaśniamy dzieciom na czym będzie polegała ich misja.
Nauczyciel przygotowuje zastawy zagadek. Po jednym zestawie na grupę. Zagadki mogą być ukryte w różnych miejscach w sali.
Można uatrakcyjnić naszą zabawę dekorując salę lekcyjną lub odtwarzając muzykę związaną z fabułą.
Strony z kodami do szyfrowania, które mogą się przydać w przygotowaniu zadań:
Przydatne strony do zakodowania informacji:
http://crypto.interactive-maths.com/pigpen-cipher.htmlhttp://www.festisite.com/rebus, http://mal-den-code.de, https://morsecode.scphillips.com/translator.htmlhttps://www.szyfry.matw.pl/

Wprowadzenie do naszej fabuły

Fabuła: Transport pasażerski
Uczniowie będą poznawać środki transportu umożliwiające przemieszczanie się ludzi.
Dowiedzą się jak się one zmieniały przez wieki .
Uczestnicy: klasa 3 szkoły podstawowej.
Zadań będzie 5.
Informacja dla uczniów:
Klasa zagadek
Czym pojadę?

Będziemy szukali odpowiedzi na pytanie: czym się przemieszczała księżniczka Kasia w XVI wieku, a jak książę Karol w XVIII wieku, a czym dzisiaj wasza koleżanka Zosia wyjedzie na wakacje? Jak prawidłowo rozwiążecie wszystkie zagadki to dowiecie się  dokąd i do kogo jechała Kasi, Karol i Zosia?







Zagadka nr 1
 Kartę pracy można ściągnąć: zad. 1 Po rozwiązaniu tego zadnia uczniowie przechodzą do następnych zagadek. Zagadka nr 2 Ciekawe czy już wiesz kto i gdzie oraz czym się wybiera? Jeżeli tak możesz przestąpić do kolejnego zadania. Jednak warto by sprawdzać co to był za pojazd, czy prawidłowo wybrałeś? Teraz pomoże nam kod, w którym należy zmalować właściwe pola. Wybierz prawidłowe odpowiedzi i pokoloruj pole z tymi numerami, które są obok prawidłowej odpowiedzi. 1.To było bardzo szybkie auto: TAK -2, 3 NIE - 1, 5 2.Czy ten środek transportu był napędzany:
  1. Sianem i zbożem 4, 7
  2. Paliwem 6, 8
Ostatnia  liczby do zakolorowania to wynik działania : 107-98=…………………………. Teraz pokoloruj Kod QR i odczytaj odpowiedź telefonem komórkowym z zainstalowany program do odczytu tego kodu. Powodzenia!



Zagadka nr 3 




Zagadka nr 4




 Zagadka nr 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A może leporello?