Nauczyciel przygotowuje zastawy zagadek. Po jednym zestawie na grupę. Zagadki mogą być ukryte w różnych miejscach w sali.
Można uatrakcyjnić naszą zabawę dekorując salę lekcyjną lub odtwarzając muzykę związaną z fabułą.
Strony z kodami do szyfrowania, które mogą się przydać w przygotowaniu zadań:
Przydatne strony do zakodowania informacji:
http://crypto.interactive-maths.com/pigpen-cipher.html, http://www.festisite.com/rebus, http://mal-den-code.de, https://morsecode.scphillips.com/translator.html, https://www.szyfry.matw.pl/
Wprowadzenie do naszej fabuły
Fabuła: Transport pasażerski
Uczniowie będą poznawać środki transportu umożliwiające przemieszczanie się ludzi.
Dowiedzą się jak się one zmieniały przez wieki .
Uczestnicy: klasa 3 szkoły podstawowej.
Zadań będzie 5.
Informacja dla uczniów:
Klasa zagadek
Czym pojadę?
Będziemy szukali odpowiedzi na pytanie: czym się przemieszczała księżniczka Kasia w XVI wieku, a jak książę Karol w XVIII wieku, a czym dzisiaj wasza koleżanka Zosia wyjedzie na wakacje? Jak prawidłowo rozwiążecie wszystkie zagadki to dowiecie się dokąd i do kogo jechała Kasi, Karol i Zosia?
Zagadka nr 1
Kartę pracy można ściągnąć: zad. 1 Po rozwiązaniu tego zadnia uczniowie przechodzą do następnych zagadek. Zagadka nr 2 Ciekawe czy już wiesz kto i gdzie oraz czym się wybiera? Jeżeli tak możesz przestąpić do kolejnego zadania. Jednak warto by sprawdzać co to był za pojazd, czy prawidłowo wybrałeś? Teraz pomoże nam kod, w którym należy zmalować właściwe pola. Wybierz prawidłowe odpowiedzi i pokoloruj pole z tymi numerami, które są obok prawidłowej odpowiedzi. 1.To było bardzo szybkie auto: TAK -2, 3 NIE - 1, 5 2.Czy ten środek transportu był napędzany:
- Sianem i zbożem 4, 7
- Paliwem 6, 8
Zagadka nr 3
Zagadka nr 5
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz